پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
8498
-
الف
+

تدارک ویژه آی‌فیلم برای ماه محرم/از «مختارنامه» تا «عقیق»

در این گزارش به تدارک شبکه آی‌فیلم برای ماه محرم و پخش آثاری همچون «مختارنامه» و «دیوار» در این مناسبت پرداخته‌ایم.

در گزارش زیر به تدارک شبکه آی‌فیلم برای ماه محرم و پخش آثاری همچون «مختارنامه» و «دیوار» در این مناسبت پرداخته‌ایم.

به گزارش آی‌فیلم، با توجه به اینکه  کمتر از یک ماه تا آغاز ماه محرم زمان باقی مانده برخی از سریال‌هایی که برای پخش از شبکه آی‌فیلم در این ماه در نظر گرفته شده‌اند مشخص شده است.

در میان سریال‌هایی که از آن‌ها به عنوان گزینه‌های پخش در ماه محرم نام برده شده، می‌توان به «مختارنامه» و «عقیق» اشاره کرد.

مختارنامه

مختار ثقفی که از جنگ و جهاد کناره گرفته است، در گندمزارهای پربار مدائن به زراعت مشغول می‌شود. تا آنکه دوست جنگجو و ایرانی‌اش کیان، به ملاقات او آمده و برایش از غم و غربت امام حسن مجتبی (ع) می‌گوید؛ امامی که سرداران دور و نزدیکش او را تنها گذارده و به بهای زر و زیور معاویه، خیانت پیشه کرده‌اند. با ادامه یافتن ظلم‌های معاویه و بی‌وفایی مردم نسبت به اهل‌بیت (ع)، واقعه عاشورا رخ می‌دهد و مختار که در بند عبیدالله بن زیاد زندانی بود، پس از آزادی به خونخواهی سید و سالار شهیدان قیام می‌کند.

در این مجموعه بازیگرانی چون فریبرز عربنیا، مهدی فخیمزاده، فرهاد اصلانی، رضا رویگری، رضا کیانیان، الهام حمیدی، فریبا کوثری، شهرام حقیقت دوست، امین زندگانی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آرام می‌گیریم

سریال تلویزیونی «آرام می گیریم» یک ملودرام اجتماعی است که به روابط، تفاوت ها و تعامل های بین نسلی، گذشت و نوع دوستی و از طرفی زیاده خواهی در بستر قصه ای با محوریت تمام اعضای یک خانواده می پردازد. خانواده ای که تنها در سایه همدلی و همگرایی اعضای آن آرامش و امنیت از دست رفته را دگر باره باز می یابند.

هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، مجید صالحی، لعیا زنگنه، آشامحرابی، کامران تفتی، علی اوسیوند، کاظم بلوچی، نسرین مقانلو، لیلا اوتادی، مهدی سلوکی، حسن جوهرچی، میرطاهر مظلومی، شهرزاد کمال زاده، نگار عابدی، محمد فیلی، مونا فرجاد، حمید هدایتی، نسرین نکیسا، محمود مقامی، ارسلان قاسمی، مهدی ماهانی، بهزاد رحیم خانی، مجید اکبری، محدثه قبادی، شهربانو موسوی، سعیده رودبارکی، حسین اکبری، مهسا هاشمی، سیامک اشعریون، غزاله اکرمی، رضا رضایی و شیما نیک پور از جمله نقش آفرینان این سریال هستند.

عقیق

سریال «عقیق» عاشقانه ای است در دل تاریخ که سعید نعمت‌الله آن را به نگارش درآورده است.

در خلاصه داستان سریال تاریخی «عقیق» آمده است: به عَجز مهمونم می‌کنی؟ به تسلیم؟ این چه رضاییه که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاریه، این رضاییه که تو می‌خوای...

بازیگران این سریال عبارتند از: شبنم مقدمی، علیرضا آرا، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، داریوش سلیمی، ندا عقیقی، کریم امینی، جمال فوادیان، فردین شاه‌حسینی، مجید رحمتی با حضور هدایت هاشمی و با هنرمندی نادر فلاح

.

دیوار

این سریال اجتماعی - پلیسی محصول سال ۱۳۹۱ است. در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است: جمیل، رییس یک باند تبهکاری است که توسط همسر خواهرش سرهنگ یونس سبزی به زندان افتاده است و در آستانه رهایی از زندان از دلبستگی میان دخترش با پسر سرهنگ سبزی مطلع می شود. او با این که کینه و نفرت نسبت به یونس سراسر وجودش را گرفته است با ازدواج فرزاندانشان موافقت می کند و ...  

«دیوار» به قلم سعید نعمت الله است که آتیلا پسیانی، مهدی سلطانی، فریبا کوثری، مهرداد صدیقیان، کامران تفتی، تینا آخوند تبار، جمشید صفری، حمید رضا هدایتی، الهه حسینی، امیر حمیدزاده و علیرضا مهران در آن ایفای نقش کردند.

رخصت

مجموعه تلویزیونی «رخصت» با موضوع گسترش فرهنگ عاشورایی در میان جوانان و همچنین حرمت نزول و ربا و عواقب دنیوی و اخروی ساخته شده است.

«رخصت» داستان مهندس جوانی به نام سعید است که به وصیت پدرش تصمیم به برگزاری مراسم عزاداری محرم را دارد که در این راه با مشکلات و موانعی روبرو می شود.

از نقش آفرینان این سریال می توان به عنایت بخشی، ثریا قاسمی، یوسف مرادیان، نیما شاهرخ شاهی، مجید مشیری، مارال فرجاد ، بابک انصاری ، منوچهر آذر و بیتا خردمند اشاره کرد.

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

خیلی ممنونم که سریال مختارنامه رو پخش میکنید. دمتون گرم واقعا

کاربر مهمان

سریال مختارنامه عالیه. ولی کاش به جای سریالای دیگه، سریال شب دهم رو پخش میکردید.